Preskoči na vsebino


Če ne jeste mesa Sina človekovega in ne pijete njegove krvi, nimate življenja v sebi

Še vedno smo pri Jezusovem govoru o evharistiji. Danes verjetno najbolj izstopajo Jezusove besede: »Če ne jeste mesa Sina človekovega in ne pijete njegove krvi, nimate življenja v sebi.« marsikomu se te besede zdijo pretirane, pretežke ali mu zvenijo celo kot grožnja. Vendar so za vsakega, ki jih sliši dovolj resne, da jih ne more kar tako neprizadeto preslišati.

Ko je Jezus prvič izrekel te besede, je naletel na nasprotovanje. Za človeško pamet je to veliko preveč. Čeprav Jezus to ve, svoje izjave prav nič ne omili in nobene besede ne vzame nazaj. Jezus namreč predobro ve, kaj za človeka pomeni uživati njega: pomeni živeti. Ne uživati ga pa pomeni biti mrtev; duhovno mrtev že na tem svetu in pogubljen v večnosti. Za tako resno in veliko stvar gre, da se Jezus v tej izjavi ne more umikati nazaj. In nenazadnje: Jezusova žrtev na križu je bila prevelika, da bi jo človek smel kar tako obiti in se ne zmeniti zanjo, ne da bi s tem tvegal večno prijateljstvo z Bogom in svojo večno srečo.

Danes se vse več ljudi – kristjanov obnaša, kot da Jezusa v evharistiji ne potrebujemo, ker pač ne more kaj prida doprinesti k našemu udobnemu življenju. Kaj pa manjka tistemu, ki se za evharistijo ne zmeni? Brez slabe vesti ljudje odhajamo od Jezusa. Tolažimo se s tem, da tako dela večina, da je Cerkev v svojih zahtevah staromodna. Vendar, ali res človeku – kristjanu nič ne manjka, če je brez Jezusa?

Med mnogimi razlogi omenimo tri, ki nakazujejo nujnost evharistije za življenje:

~ Želja po evharistiji je želja po poštenju, po čistem srcu. Kdor čuti željo po evharistiji, čuti željo po čistem srcu, saj ve, da evharistije ne more (ne sme) prejeti, če je v grehih. Zato se sreča z Bogom v zakramentu spovedi. Kristjan gre k spovedi zato, da lahko prejme evharistijo. Evharistija je kompas. Brez evharistije človek izgubi smer.

~ Želja po evharistiji je želja po veselju. Ali se kdaj vprašamo, zakaj je Jezus vino spremenil v svojo kri? Vino pomeni veselje. Vino ni dano samo zato, da bi ga pili, ampak tudi zato, da bi si z njim nazdravljali. Jezus pomnoži kruh zaradi potrebe ljudi, toda v Kani naredi vino njim v veselje. Sveto pismo pravi, da vino razveseljuje srce. Vino spreminja življenje v poezijo in daje življenju barvo; je kakor ples v primerjavi s hojo težkega koraka in je igra v primerjavi s trdim delom. Z vinom v evharistiji Jezus lepša življenje, blaži njegovo trdoto. Se čudimo, če je toliko ljudi brez veselja, mrkih, naveličanih kristjanov? Kot da nimajo življenja v sebi.

~ Želja po evharistiji je želja po hvaležnosti. V grščini beseda evharistija pomeni zahvala. Evharistije ne morem prejeti, ne da bi bil v tistem trenutku hvaležen za tisoč stvari, s katerimi me Bog ki ga prejemam v evharistiji, obsipava. K Bogu se zatekamo kadar smo v stiski, ko smo srečni in zadovoljni pa nam je odveč. Srečo ljudje raje uživamo sami. Evharistija je sreča skupnosti, občestva, bratov in sester, ki se skupaj veselijo Božjih darov.

Kdor ima grešno srce, niti ne tisti, ki ne pozna veselja in hvaležnosti – nima življenja v sebi. V sebi nosi bedo in praznino. Zato Jezus v današnjem evangeliju ni rekel nič pretežkih in prezahtevnih besed, saj ve, za kaj gre: za našo srečo na tem in na onem svetu.

Franc Likar, župnik

Lokacija:
Print Friendly and PDF