Preskoči na vsebino


Kašne so danes moje izbire?

Številne pripovedi iz Svetega pisma ponazarjajo, kako zlahka se Božjemu ljudstvu zgodi, da kljub mnogim znamenjem ne spozna Boga in ga zavrne. O tem nam spregovori Božja beseda v vseh treh današnjih svetopisemskih besedilih. Bog pošilja svojemu ljudstvu preroke – pričevalce in oznanjevalce njegove besede, da bi spoznali, kaj je Božja volja do njih. Vendar se preroki počutijo nemočni, nerazumljeni, ker ljudstvo njihove besede zavrača.

Tako se je počutil prerok Ezekijel, ki ga srečamo v prvem berilu. Bog ga je poslal k izraelskemu ljudstvu ter mu že vnaprej povedal, da ga ne bodo poslušali, ker so uporni in trmasti. Toda on naj vseeno govori, da se bo takrat, ko bo prepozno, ko bodo posledice njihove nevere prehude, vedelo, da je bil prerok med njimi, da jih je svaril. To pomeni, da za nesrečo, ki bo prišla nadnje, ne bodo mogli valiti krivde na Boga. Vedeli so pa niso poslušali.

Nič bolje se ne godi apostolu Pavlu. V drugem berilu smo slišali, kako je zaradi tega obupaval in kar trikrat prosil Boga, naj ga razreši tega poslanstva. Toda tudi njemu, podobo kot Ezekijelu v stari zavezi zabičuje, da ne sme odnehati: »Ti oznanjuj.« zraven ga tudi opogumlja, da ni sam, ampak je z njim njegova milost. Božja milost deluje v Pavlovem trudu.

Najhujša in najbolj boleča zavrnitev pa je opisana v evangeliju. Tu gre za zavrnitev Božjega Sina samega, v njegovem domačem kraju. Nikjer ni tako hudo, če te izžvižgajo, kot je to doma, ko te zavrnejo svoji ljudje, najbližji.

Kaj takšnega je Jezus rekel, da se je zavrnitev zgodila na tako dramatičen način? Povedal jim je resnico o njih samih, da v Božjih očeh niso takšni, za kakršne se imajo. Povabil jih je k spreobrnjenju. Oni pa so seveda mislili, da nič takega ne potrebujejo, da so pravični, ker so izvoljeno ljudstvo. Vrgli so ga iz shodnice: kaj se ta Jezus vendar gre, za koga se ima, saj dobro poznajo njega in njegovo družino. Prvič so se uresničile besede evangelista Janeza iz začetka njegovega evangelija: »v svojo lastnino je prišel toda njegovi ga niso sprejeli.«

Nazarečani so se Jezusovih besed ustrašili in v strahu, da bodo morali v svojem življenju kaj spremeniti, so se Jezusu uprli in ga zavrnili. Kaj nam je treba sprememb, vedno smo ravnali tako, naj nas pusti pri miru.

Toda če je človek zadovoljen s seboj, Bog z njim ni zadovoljen. Od človeka zahteva odločitev: za Boga ali za nič, se pravi za življenje ali smrt; za spreobrnjenje ali za greh. Tretje možnosti ni. Vsi smo pred to odločitvijo. Na splošno je danes človek zmeden: ne bi se odločil – za smrt itak ne, za Boga pa tudi ne. Rad bi nekaj tretjega. In to tretje večina ljudi razume kot življenje od rojstva do smrti. Ob tem je edina vrednota, da ga preživiš kolikor je le mogoče udobno, brez trpljenja, brez stisk, v iskanju užitkov. Tako danes svet razmišlja. Toda ta tretja pot je prevara in laž. Samo dvoje je: Bog ali smrt, luč ali tema, življenje ali smrt. Ta izbira se vleče od prvih strani svetega pisma in dobi svojo potrditev pri Mojzesu, ko Bog reče ljudstvu: »Postavil sem predte življenje ali smrt, srečo ali nesrečo. Izbira je tvoja; jaz ti predlagam, da izbereš življenje. Če ne boš izbral življenja, si se odločil za smrt.

Kadar človek brcne Boga čez prag svojega življenja, je to izbira smrti. Ostane sam in kmalu ne bo več vedel, kaj naj počne s seboj in zakaj je na svetu. To je dobro vedeti. Dobro se je večkrat vprašati o svojih izbirah: kar vsak dan, kajti vsak dan se s svojimi mislimi, besedami in dejanji odločamo med Bogom in ničem, med življenjem in smrtjo, med srečo in nesrečo.


Franc Likar, župnik

Lokacija:
Print Friendly and PDF