Preskoči na vsebino


Spreobrnjenje so vrata vere

»Spreobrnite se in verujte evangeliju!« Evangelist Marko je ta stavek zapisal kot prve besede, ki jih je Jezus izrekel. Klic, povabilo k spreobrnjenju. Ni prvi, ki je klical k spreobrnjenju. Pred njim je to poslanstvo opravljal Janez Krstnik, še prej pa skozi dolgo zgodovino izvoljenega ljudstva nešteti preroki. Danes smo v prvem berilu brali, kako je to poslanstvo opravljal prerok Jona, ki je klical k spreobrnjenju Ninivljane.

Kaj je pravzaprav spreobrnjenje? Odgovor ni tako enostaven, kot se morda zdi: če sem delal nekaj slabega, da s tem neham. To je zelo površen odgovor, ki tudi ne drži.

Spreobrnjenje ni isto kot odpoved, muka, napor in žalost. Spreobrnjenje pomeni veselje in svobodo. Spreobrnjenje ni ukvarjanje z našo preteklostjo, ki ni takšna, kot bi morala biti. Spreobrnjenje je ukvarjanje z našo prihodnostjo, pri čemer se trudimo, da bili takšni, kakršne nas želi Bog. Spreobrnjenje ni to, da nehaš biti slab, ampak, da postaneš dober.

Temelj tej resnici je položen v Svetem pismu. Pred Jezusom, v stari zavezi je »spreobrniti se« pomenilo »vrniti se nazaj«. Pomenilo je narediti dejanje nekoga, ki se je v določenem trenutku zavedel, da je »skrenil s poti«, se zato ustavil in o stvari razmislil. Nato se je odločil, da bo spremenil svojo držo in se vrnil k izpolnjevanju zakonov, se pravi, obnovil pretrgano zavezo z Bogom. To spreobrnjenje je vrnitev k starim pravičnim in poštenim navadam.

S prihodom Jezusa pa dobi beseda spreobrnjenje nov pomen. Ne pomeni samo, da spet postanem dober, kot sem nekoč že bil, ampak da postanem nov, drugačen, boljši kot sem bil kadarkoli. Pot v takšno spreobrnjenje mi prinaša Jezus sam in ga predstavlja beseda ODREŠENJE. Spreobrnjenje pomeni oprijeti se Kristusa, ki vstopa v moje življenje kot popolni dar, ki si ga nisem sam zaslužil z nobenimi spokornimi vajami, tehnikami in prizadevanji, v naprezanju, da bi spet postal dober, potem, ko sem v življenju zavozil.

Na prvem mestu ni človekovo naprezanje in popravljanje svojih poti, ampak je sprejem zastonjske Božje ponudbe, ki prihaja z Jezusovim prihodom na svet in nenazadnje z njegovim vstopom v moje življenje, ko mu to dovolim. Ne velja več kot v stari zavezi: »Spreobrnite se, da boste odrešeni«, ampak: »spreobrnite se KER ste odrešeni«, ker se vam je približalo Božje kraljestvo, kot smo slišali . ker je Božje kraljestvo prišlo k vam! To je bistvo novozaveznega razumevanja spreobrnjenja.

In kakšne drugačne posledice prinaša novozavezno spreobrnjenje od starozaveznega?

Ogromne, bistvene. »Spreobrnite se« po novozavezno pomeni: »verujte« in ne »poboljšajte se«. Samo če bom veroval, če se bom zares oklenil Kristusa, se bom tudi spreobrnil, pa ne tako, da bom dober, kot sem bil nekoč, ampak še veliko boljši kot nov človek. Če rečem, da so spreobrnjenje vrata v nedolžnost, v ponižnost, v potrpežljivost – v to, od koder pač znova in znova skrenemo, dobro vemo, da bo to spreobrnjenje na kratko progo. Če pa rečem, spreobrnjenje so vrata vere, zaupanja v neskončno Božjo ljubezen, razodeto v Jezusu Kristusu, pa sem rešen in odrešen.

Franc Likar, župnik

Lokacija:
Print Friendly and PDF